Opleiding
E-learning

Prospecteren op afstand

Progress Consulting Public

Doelgroep

  • Commercieel leidinggevenden die hun aanpak voor prospectie op afstand willen structureren.
  • Alle accountmanagers die aan prospectie moeten doen.
Progress Consulting Clock

Duur

  • Van een halve dag voor een publiek dat al getraind is in tools voor klantprospectie tot
    4 dagen (in dat geval omvat het programma ook de tools uit de toolbox voor commercieel medewerkers).

Hoe prospecteer je op afstand?

In de afgelopen twee jaar is werken op afstand of hybride werken in een stroomversnelling geraakt – we hoeven niet meer uit te leggen waardoor dat komt. De bedrijfswereld zal nooit meer helemaal terugkeren naar hoe het was. Telewerken verschuift van een situationele manier van samenwerken naar een structurele manier van samenwerken. Dat heeft een duidelijke impact op de klantrelatie, en dat zal zo blijven.

Dit programma kreeg gaandeweg vorm tijdens de vele trainingen die Progress Consulting gaf in het kader van de begeleiding van commercieel medewerkers bij het invoeren van afstandswerken in het beheer van commerciële relaties. Volgens ons is afstandswerken, dat steeds algemener wordt, mooi meegenomen bij het prospecteren.

Wij kunnen zowel ‘procesmatig’ hulp bieden bij de implementatie als gedragsmatig.

Doelstellingen

01

Je effectiviteit verbeteren bij het prospecteren op afstand.

02

De mogelijke afstand omvormen tot een tool in dienst van je prospectiebeheer.

Lesmethode

  • Workshops in groep.
  • Feedback van onze trainers, die al twee jaar lang op afstand lesgeven en begeleiden.
  • Praktische oefeningen op afstand.

Lesprogramma

  • Prospectie op afstand: al zo oud als de tele- foon …
  • De structurele impact van afstandswerken: het videogesprek beschouwen als extra tool in je arsenaal van prospectietools.
  • Wanneer moet je een videogesprek opnemen in je prospectieproces?
  • De A(ssistentie) B(ehoefte) C(onclusie) D(ata)-methode toepassen op afstand.
  • Hoe maak je van een videogesprek een echt relatiemoment met je klant?
  • Op afstand een verkoop afsluiten.
  • Concreet actieplan binnen het invloedsgebied van de deelnemer.

Trainingen rond hetzelfde thema