Doelgroep
- Commercieel leidinggevenden die hun aanpak voor klantenbeheer op afstand willen structureren.
- Alle accountmanagers of beheerders van een klantenportefeuille.
Duur
-
Van een halve dag voor een publiek dat al getraind is in tools voor het beheer van een klantenportefeuille tot 3 dagen (in dat geval omvat het programma ook de tools uit de toolbox voor accountmanagers).
Hoe integreer je afstandswerken in je commerciële praktijken?
In de afgelopen twee jaar is werken op afstand of hybride werken in een stroomversnelling
geraakt – we hoeven niet meer uit te leggen waardoor dat komt. De bedrijfswereld zal nooit meer helemaal terugkeren naar hoe het was. Telewerken verschuift van een situationele manier van samenwerken naar een structurele manier van samenwerken. Dat heeft een duidelijke impact op de klantrelatie, en dat zal zo blijven.
Dit programma kreeg gaandeweg vorm tijdens de vele trainingen die Progress Consulting gaf in het kader van de begeleiding van commercieel medewerkers bij het invoeren van afstandswerken in het beheer van commerciële relaties. En wat als de crisis die we nu doormaken op lange termijn een zegen blijkt voor veel accountmanagers?
Wij kunnen zowel ‘procesmatig’ hulp bieden bij de implementatie als gedragsmatig.
Doelstellingen
Op afstand contact houden met je klanten.
De mogelijke afstand omvormen tot een tool in dienst van het beheer van je klantenportefeuille.
Lesmethode
- Workshops in groep.
- Feedback van onze trainers, die al twee jaar lang op afstand lesgeven en begeleiden.
- Praktische oefeningen op afstand.
Lesprogramma
- De portefeuillebeheerder en klantrelaties op afstand: werken aan je a priori’s: kun je een klantrelatie op afstand beheren? Durft de klant meer op afstand? …
- De structurele impact van afstandswerken: het videogesprek beschouwen als extra tool in je arsenaal van tools voor accountbeheer.
- Op afstand omgaan met de verschillende tem- peramenten. Introversie, extraversie: wordt verscherpt door afstandswerken.
- Hoe maak je van een videogesprek een echt relatiemoment met je klant?
- Op afstand een verkoop afsluiten.
- Complexe gevallen op afstand: een ontevreden klant, is onderhandelen op afstand mogelijk?
- Concreet actieplan binnen het invloedsgebied van de deelnemer.