Doelgroep
- Iedereen die aan prospectie moet doen.
Duur
- 2 dagen
Leerdoelen
Aan de hand van praktische oefeningen en een sterke interactiviteit met de deelnemers reikt deze operationele opleiding de sleutels aan om effectiever te verkopen aan de telefoon.
Lesmethode
- Oefeningen op basis van casussen van de cursisten, zelfdiagnose, gesprekssimulaties, oefenen in het maken van afspraken, opgenomen rollenspellen.
- Opstellen van je eigen prospectieplan.
Lesprogramma
- Presentatie: basisprincipes van prospectie.
- Oefening: veronderstellingen doen.
- Workshop: een pitch voorbereiden.
- Kennismaking met een aantal prospectietools, afhankelijk van je doelgroep.
- Een prospectieplan opstellen via de verschillende kanalen en media.
- Je prospectietijd indelen.
- Effectiever zijn in het maken van afspraken.
- Correct communiceren in een netwerksituatie.
- Gebruik van virtuele netwerken bij prospectie en social selling.
- Een geslaagd prospectiegesprek voeren via een videoconferentie.
- De eerste 20 woorden en gebaren tijdens een eerste gesprek.
- Opstellen van een individueel actieplan.