Doelgroep
- Iedereen die verantwoordelijk is voor een project, innovatiemanagers, projectleiders in product-dienstontwikkeling, R&D-managers, marketing- en verkoopmanagers …
Duur
- 2 dagen opleiding in bootcamp-stijl om de methode waar iedereen het over heeft in kleine groepjes uit te testen in een omgeving die de creativiteit bev- ordert.
Test zelf de methode van elke innoverende onderneming!
Meer dan ooit willen ondernemingen innoveren en relevant blijven voor hun klanten. Het zijn niet langer alleen designers die vertrekken vanuit de gebruikerservaring en creatieve dynamieken toepassen, inmiddels doet iedereen dat! Design Thinking is een methode waarin de mens en het collectief centraal staan. Het is de ideale aanpak voor innovatie, want je werkt voor én met de gebruikers. Raak jij niet meer wijs uit al die concepten en wil je het gewoon zelf uitproberen? Dan is dit de ideale opleiding!
Lesmethode
- Praktische toepassing van de methode.
- Werken rond concrete tools die na de opleiding
- direct toepasbaar zijn.
- Fun!
Lesprogramma
- Inleiding tot Design Thinking (oorsprong, sleutels tot succes, moeilijkheden …).
- Creëer je standaardklant met behulp van Persona-tools.
- Customer Empathy Map en User Journey Maps.
- Kennismaking met de Ishikawa-tools of mindmapping.
- Pitchoefeningen om een project te verkopen.
- 2 brainstormtools om ideeën op te wekken en 2 tools om de ideeën op een rijtje te zetten.
- Designoefening MVP (Minimum Viable Product).
- Verschillende prototypes.
- Gebruikersfeedback verzamelen.
- Tool: gespreksgids met de krachtigste vragen om ideeën uit te dagen.
- Je eigen actieplan opstellen: hoe pas ik de principes van Design Thinking toe?