Opleiding
E-learning

Constructieve feedback geven en krijgen

Progress Consulting Public

Doelgroep

Voor iedereen die:

    • de mechanismen van feedback wil begrijpen,
    • de rol van feedback in communicatie wil begrijpen,
    • feedback wil leren geven en krijgen om het in te zetten als motivatietool.
Progress Consulting Clock

Duur

  • 1 dag

Ontdek de sleutels voor een gemotiveerd en goed presterend team.

In een professionele omgeving is feedback van cruciaal belang om jezelf te plaatsen in relatie tot jezelf en tot de anderen en om te groeien binnen het bedrijf. Soms wordt feedback echter ervaren als negatief of als een vorm van kritiek, terwijl het juist positief en vooral ook stimulerend kan zijn. Hoe formuleer je constructieve feedback? Hoe ga je zo goed mogelijk om met de feedback die je krijgt?

Leerdoelen

01

Op assertieve wijze negatieve feedback geven met respect voor de gevoeligheden van je gesprekspartner.

02

Positieve feedback geven.

03

Inzicht verwerven in de verschillende soorten communicatie.

04

Feedback vragen

aan je leidinggevenden, projectleiders en collega’s en die effectief kunnen ontvangen.

Lesmethode

  • Een educatieve, participatieve, speelse en interactieve aanpak.
  • Deze praktijkgerichte opleiding is voornamelijk gebaseerd op concrete oefeningen aan de hand van concrete taken en rollenspellen.

Lesprogramma

  • Verschil tussen de verschillende soorten feedback.
  • Overzicht van de basisprincipes van assertiviteit.
  • DESC-methode voor het geven van positieve en corrigerende feedback.
  • Rollenspel: feedback geven volgens je sociale stijl.
  • Basisprincipes van actief luisteren.
  • Tool om effectief feedback te krijgen.
  • Opstellen van een individueel actieplan.

Trainingen rond hetzelfde thema