Doelgroep
-
Operationele doelgroepen, zoals teamleiders en managers.
Duur
- 1 of 2 dagger
Voor een effectieve manier van communiceren op de werkvloer.
Of je nu een teamproject moet uitwerken, onderhandelingsgesprekken moet voeren, resultaten moet presenteren in vergaderingen, telefonisch moet overleggen, brieven of e-mails moet opstellen …
Een oprechte en aangepaste manier van communiceren is altijd de beste oplossing. Deze opleiding heeft dan ook een tweevoudig doel: je wordt gestimuleerd om na te denken over je manier van communiceren en je verwerft tools die je direct kunt toepassen in de werkomgeving.
Lesmethode
- Rollenspellen en simulaties
- Individuele diagnostische vragenlijst
Lesprogramma
- Workshop: elkaar beter leren kennen om beter te communiceren.
- Diagnosetool: analyse van je emotionele intelligentie en stressbestendigheid.
- Basisprincipes van assertiviteit.
- Technieken om assertief gedrag te ontwikkelen.
- Non-verbaal taalgebruik interpreteren en beheersen.
- Het beste communicatiekanaal identificeren en kiezen.
- 10 tips en trucs om je ideeën te verkopen.
- Leren omgaan met lastige situaties.
- Opstellen van een individueel actieplan.
- Rollenspellen en simulaties.
- Individuele diagnostische vragenlijst.