Strategisch advies
Strategisch advies om toekomstgericht te denken in een veranderende wereld.
Strategisch advies om toekomstgericht te denken in een veranderende wereld.
Een strategie bepaalt de langetermijndoelen van de onderneming. Ze plant welke acties en hulpmiddelen nodig zijn om die doelen te bereiken.
De mogelijkheden zijn eindeloos: fusie met een ander bedrijf, een nieuw product op de markt brengen, de relatie met de klanten gedurende het hele traject verbeteren, digitale transformatie, de eerste stappen zetten op een nieuwe, buitenlandse markt… In dat geval moet u uw strategische positionering en het duo product-markt herzien!
Wat zijn de belangrijkste pijlers van strategisch advies?
Onze consultants beginnen met een analyse van de strategische problemen. Hierbij maken ze gebruik van de geavanceerdste strategie-instrumenten: SWOT, BCG-matrix, de Waardeketen van Porter…
Daarna worden de beoogde visie en de hoofdlijnen van de organisatie bepaald.
Weet u niet waar te beginnen? Een strategisch plan bevat actiepunten om meer groei te creëren, de waardeketen en de stappen om er te komen.
Tot slot houden we ervan om af en toe directiecomités bij te wonen en strategieworkshops te helpen organiseren.
U vindt hier een samenvatting van 6 opdrachten die de verschillende expertisedomeinen van onze business line ‘Management Advisory’ vertegenwoordigen; 6 referenties die aantonen dat we in staat zijn om op een pragmatische en systemische manier te reageren op de grote uitdagingen waarmee organisaties vandaag en in de toekomst geconfronteerd worden.